החלטת לארגן ערב שירה בציבור לעובדים אצלכם בארגון?
חושבת להוסיף לערב ההוקרה הרציני קצת פלפל, מסיבה ישראלית וריקודים?
מגישה לך באהבה 10 טיפים קטנים ומנצחים שיהפכו את הערב שבאחריותך לבלתי נשכח ושופע מחמאות.
מי יודע, אולי אחריו עוד תקבלי אפילו תוספת שכר :)
הקדמה קצרה- למילה שירה בציבור יש קונוטציה מעט מיושנת. ממש אפשר לדמיין חבר'ה מימי המנדט שרים שירי פלמ"ח. אז זהו שלא!
כיום החוויה של שירה בציבור יכולה להיות מרעננת ומעודכנת.
בנוסף לקלאסיקות היפות של פעם משולבים גם שירים חדשים, גם שירים מסולסלים והקהל מתבקש לקום ולרקוד (עדיף על השולחנות!)
אם נראה לך שהשם " שירה בציבור " קצת ירתיע , תמיד אפשר לקרא לזה מסיבה ישראלית – שם צעיר ורענן לאותו הדבר בדיוק.
1. בחירת מקום האירוע
עדיף לבחור מקום קטן שמשדר חום, משפחתיות ואינטימיות מאשר מקום גדול שמשדר ניכור ובתת מודע יגרום לאנשים להרגיש פחות ב"בית" ופחות להשתתף ולקחת חלק פעיל באירוע.
את רוצה שירגישו מספיק בטוח לשיר ולרקוד ולכן כדאי לשים לב לאופי שהמקום שבחרת משדר.
2. שימי לב לתאורה במקום
קשה לשדר אוירה אינטימית ולגרום לאנשים להרגיש מספיק בטוחים לשיר ולרקוד עם תאורה של פלורוסנט! כשמואר מידי אנשים באופן לא מודע מובכים ומתביישים יותר. דאגי לתאורה נמוכה , חמימה ועם זאת חגיגית. 3. אלכוהול זו לא מילה גסה
את רוצה שיהיה באמת שמח? פזרי אלכוהול! לא חייב משהו יקר , גם בירה טובה וקרה יכולה להספיק בהחלט. העיקר שהקרח ישבר וכולם יכנסו ל"מוד" של רוח שטות. כמובן שמומלץ שתארגני גם הסעה מסודרת , כדי שכולם יוכלו לשתות בראש שקט.
4 . השאירי חלל לריקודים
אי אפשר לדעת איך יתפתח הערב אבל בשביל האפשרות שלאנשים יתחשק לקום לרקוד ולהשתולל דאגי להשאיר חלל מיוחד לרקדנים שבחבורה.
5 . לשיר על קיבה מלאה .קודם אוכל אח"כ כל השאר.
אנשים מטבעם באים לאירוע רעביםםםם! מבחינת סדר האירוע תמיד תדאגי להתחיל בארוחה ואז להגיע לחלק של הנאומים/ המצגת/ ההפעלה. בצורה זו תקבלי את החבר'ה הרבה יותר שמחים, מרוכזים ומוכנים לקחת חלק פעיל.
6. שילוב אביזרים ופרסים באירוע
מי מאיתנו לא אוהב מתנות? אז לא מדובר על השקעה כספית גדולה. כמה עשרות שקלים וביקור קצר בדרום תל אביב לקניית מצלצלים, רעשנים ,פרחים לצוואר ואביזרים למיניהם , ישדרגו את ערב השירה בציבור ויהפכו אותו להרבה יותר שמח, מושקע וצבעוני.גם פרסים (ארוחת בוקר זוגית וכדומה) שיחולקו במהלך הערב לבולטים שבחבורה יעזרו להזיז ולהבטיח שיתוף פעולה .
נ.ב אביזרים זה גם מצטלם נהדר!
7. מינון נבון של החלק ה"משעמם"
מצגת יפה ונאומים מרגשים זה בהחלט חלק מגבש וחשוב באירוע חברה או ערב גיבוש , אבל, שימי לב שהחלק הזה של הברכות והמצגות אינו גולש יותר מידי והופך למשעמם ומייגע. יש לך עוד הפעלה כיפית לפנייך וכדאי שהחבר'ה יגיעו אליה רעננים ומחויכים. ועל כן.. סרטון של 30 דק על החברה שלכם או נואמים רבים מידי שמאריכים בדיבור- הגבילי מראש!
8. בחירת המפעיל לאירוע
חלק חשוב ביותר! אל תבחרי מפעיל מבלי שראית וידאו שלו בפעולה או מבלי שקיבלת המלצה מאדם שאת מעריכה וסומכת על דעתו.כדאי גם לשים לב לשיחה הראשונית עם המפעיל ולרצון שלו לקחת חלק. בנושא של בחירת מפעיל, אחד הדברים הכי חשובים הוא לזרום עם תחושת הבטן שלך. לרוב אנחנו יודעים בפנים מה יהיה טוב ומה לא מרגיש לנו נכון. בייחוד אם את אישה :)
9. מסע בין כוכבים- אתרי את הכוכבים עוד לפני האירוע
אם את יודעת שיש בין העובדים כמה כוכבים שישירו ,יעזו גם לרקוד ויתבלטו במיוחד כדאי להשקיע על לקשקש איתם לפני האירוע ולבקש את שיתוף הפעולה שלהם. תגרמי לכך שיגיעו עם תחושת שליחות לעזור לך בהצלחת הערב.
10. שדרי רוגע ופזרי חיוכים
טיפ אחרון שנשמע אולי קצת מוזר אבל מניסיוני הוא סופר חשוב! בתור מארגנת הערב אנשים נושאים עיניהם אלייך , גם אם את לא שמה לב. אם תראי לחוצה או עצבנית, זה אוטומטית ישפיע עליהם ועל האווירה שתיווצר. גם אם את בלחץ תנסי לשדר רוגע ו"עסקים כרגיל" . פזרי חיוכים גם למפעיל שאמור תיכף לעלות ולשמח וגם לחוגגים עצמם.זה יחזור אלייך בגדול. בדוק.
הכותבת- ענבל , זמרת ומוסיקאית. יוצאת להקה צבאית. בעלת עסק של שירה בציבור ב 13 השנים האחרונות.
*המאמר נכתב בלשון נקבה אך פונה לנשים וגברים כאחד.